ناوگان هوایی به منظور تحویل سریع کالا به مشتریان اهمیت حیاتی دارد؛ اهمیتی که در دوران کنونی و پس از آن، در اولویت خواهد بود.
امروزه که بسیاری از مشتریان به تحویل سریع برای دریافت نیازهای خود بدون خروج از خانه نیازمند هستند، گسترش شبکهی هوایی اختصاصی این امکان را ایجاد میکند که ظرفیت مناسبی دراختیار آنها قرار داده شود.
در فصل اوج خرید در سال ۲۰۱۵، آمازون سیستم آزمایشی با ناوگان اختصاصی متشکل از تنها پنج هواپیمای ۷۶۷ راهاندازی کرد. در سال بعد، شرکت، برنامههای خود را گسترش داد و بیست فروند هواپیمای مشابه از ATSG و بیست فروند هواپیما نیز از شرکت Atlas Air Worldwide خرید. آمازون تصمیم گرفته بود برای تأمین نیازهای حمل بار به شرکتهایی همچون FedEx و UPS وابسته نباشد؛ بههمیندلیل، در سالهای بعد هم بهمرور سرمایهگذاری روی ناوگان حمل بار را افزایش داد. این سرمایهگذاریها گسترش خدمات در فرودگاهها و مراکز منطقهای را نیز شامل میشد.
کسبوکار آمازون، به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان، در دوران شیوع ویروس کرونا با رشد چشمگیری همراه بود؛ چراکه کاربران بسیاری در سرتاسر جهان برای خرید مایحتاج روزانه و بسیاری از کالاهای دیگر، این شرکت را انتخاب میکنند که با افزایش درآمد و سوددهی برای صاحب شرکت همراه است. شرکت مذکور برای حفظ روند کنونی و آمادهشدن برای افزایش تقاضا، تصمیم گرفته است تا پایان سال آینده، تعدادی هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ به ناوگان باربری خود اضافه نماید.
آمازون ادعا کرده است تا پایان تابستان جاری، یک هاب پروازی منطقهای در فرودگاه بینالمللی لیکلند لیندر (Lakeland Linder) در فلوریدا و مرکز مشابهی هم در فرودگاه بینالمللی سنبرناردینو (San Bernardino ) در کالیفرنیا راهاندازی کند. از پروژههای مشابه دیگر میتوان به راهاندازی Amazon Air Hub در فرودگاه بینالمللی سینسیناتی (Cincinnati) در شمال کنتاکی در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد. بهعلاوه، مراکز تحویل نهایی کوچکی در فرودگاههای دیگر راهاندازی خواهند کرد. ماه گذشته، تعدادی از همین مراکز در فرودگاههای آستین (Austin-Bergstrom International Airport) تگزاس و سنخوان (San Juan) و پورتوریکو (Puerto Rico ) فعالیت خود را شروع کردند.