این تکنولوژی توانایی انتقال ما به یک دنیای مجازی و فوق العادهای را دارد که در آن هر چیزی امکان پذیر است. به طور طبیعی یکی از زمینههایی که VR میتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد در خرید و خرده فروشی است، که بیش از ارائهی یک تجربهی فراموش نشدنی برای خریداران، توانایی سادهتر کردن نحوهی خرید را دارد.
تصور کنید که بدون وارد شدن به یک فروشگاه لباس را امتحان کنید، یا بدون بازدید از نمایندگی، رانندگی کردن با یک ماشین را امتحان کنید.
Arch VIZ
Arch VIZ محصول توسعه داده شده توسط شرکت نبکا مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی است و امکان مشاهده یک تجربه عینی را فراهم می آورد. این محصول ویژه معماران و پیمانکاران ساختمانی بر اساس جدیدترین متدهای طراحی فضاهای داخلی و خارجی تولید شده و به آنها اجازه می دهد دید بهتری نسبت به فضای تمام شده ساختمان داشته باشند و علاوه بر بازدید از تمامی قسمتهای ساختمان، این تجربه عینی را با مشتریان خود به اشتراک بگذارند.
آینهی آرایشی AR
تکنولوژی واقعیت افزوده کاربرد مؤثری در خرید دارد. تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی Shiseido، که محصولات خود را در فروشگاههای بزرگی مانند Macy's و Sephora می فروشد ، مشکل قدیمی انتخاب آرایش مناسب را به شیوهای منحصر به فرد حل کرده است.
کمپانی محصولات آرایشی Shiseido ، توانسته است مشاوره زیبایی مجازی را از سال 2011 به صدها هزار مشتری ارائه دهد، بدین ترتیب که شبیهساز به طور خودکار از چهره مشتری عکس میگیرد و با استفاده از یک الگوریتم تشخیص چهره پیشرفته ، نرم افزار به صورت دیجیتالی آرایش را به عکس اعمال میکند و به مشتری اجازه میدهد تا طیف گستردهای از محصولات Shiseido را بدون اینکه واقعا مصرف شوند، امتحان کنند.
آنچه Shiseido موفق به انجام آن شده با موفقیت سالنهای زیبایی برابری می کند. با انجام این کار، این کمپانی نام تجاری خود را معتبر ساخته ، سطوح بالایی از کیفیت را در همه مکانهای خرده فروشی خود ارائه میدهد و خریداران را قادر میسازد در یک محیط سرگرم کننده این تکنولوژی را مورد استفاده قرار دهند.
Shiseido با استفاده از تکنولوژی واقعیتافزوده در آینههای آرایشی ، مسیری جدید برای استفاده از لوازم آرایش ایجاد کرد. شبیه ساز آرایشی دیجیتال موفقیت بزرگی بوده و توسط برندهای دیگر نیز استفاده شده است.